Jak dělat Pumprlický magický rozpis?
Za prvé si musíte ujasnit, jestli soupeře prokouzlíte nebo ne – jestli obětujete nějaké zloděje na Vyvraždění mágů. Pokud ne, nemá cenu na soupeře kouzlit jinak než z farmy. A to i na mágy. I když jste sebevíc přesvědčeni o tom, že soupeře nemůžete prokouzlit, musíte na něj kouzlit minimálně magii z farmy – Zničení zásob a Zemětřesení je nutnost! Potom se vám může stát, že soupeř mágy sklopí do zlodějů a vy budete jen nasraní, že jste na ně nic neseslali. Nicméně pokud nebudou soupeřovi mágové sklopení ve zlodějích, budou nejspíš v mázích, které, jak už bylo řečeno, neprokouzlíte bez vyvraždění mágů. Čili kouzlení na ně bez zlodějské podpory by bylo jen mrháním zásob a cvičení soupeřových generálů.
Pokud se rozhodneme soupeře rozkouzlit a použijeme na to i nějaké zloděje, měli bychom dodržovat tyto postupy.
- Kouzlíme postupně na ty nejslabší mágy a pak na ty silnější – rozpis musí být koncipován tak, aby nejslabším mágem byl myšlen ten, na kterého jde nejvíc mágovražd, bude mít nejvíc oslabenou sílu. Prostě se musí toto rozdělení soupeřových gubernátů do skupin dělat s věděním plánů arcizloděje – nejlepší je, když je to jedna osoba :-)
- Orlí oko zásadně nekouzlíme v prvních vlnách. A to ani za účelem zjištění soupeřovi magické obrany – takové to magické testování, že pošleme Orlí oko silou 200k a pak 100k. Nic takového. To zjistíte stejně tak i v té vlně poslední. Logicky si to každý šikovný vojevůdce dokáže dát dohromady, jestli má gubernát magické krytí nebo jen pár vlastních mágů a nebo nic. Když byste kouzlili Orlí oko v první vlně, riskovali byste průchodnost magie z farmy další dny. Pokud má soupeř šikovné a bystré vojevůdce, můžou si všimnout, že na ně posíláte tyto testy -když je budete posílat v prvních vlnách, tím spíš na to upozorníte. A další den by mohli mít nahozené magické půlpakty. To by vaši zloději kouzlící Dračí dech, Zničit zásoby apod. neměli moc velkou radost…
- Nejprve kouzlíme několikrát jen Stupiditu. Na každého mága od nejslabší po nejsilnějšího 1*. Na toho nejslabšího 2*. To kouzlíme do doby, než bude všech mázích 20 kousků. Pak přichází rotace všech kouzel. Střídáme rotačně Stupiditu s Uragánem. Po cca 5-6 sériích přidáme i Ohnivý déšť. Takže kouzlíme Stupidita, Uragán, Stupidita, Ohnivý déšť. Po dalších 5-6 sériích přidáme ještě Zemětřesení. Proč kouzlit Zemětřesení v průrazu? Náhoda je blbec, ale když to Zemětřesení projde a zboří Magické hrady, oslabili jste o čtvrtinu magickou obranu soupeře. Opět dáme tak 5-6 sérií a přidáme i Dračí dech. Kouzlíme tedy: Stupidita, Uragán, Stupidita, Ohnivý déšť, Stupidita, Zemětřesení, Stupidita, Dračí dech. Opět dáme 5-6 sérií. Toto dobré znovu celé zopakovat – pokud jedeme na málo mágů, je to nereálné.
- Samozřejmě nekouzlíme kouzla jak jsem psal výše. Jen je kouzlíme v příslušných vlnách (toto jsou spíše instrukce pro arcimága než pro mágy). Mágové kouzlí normálně od nejdražších kouzel po ty nejlevnější.
- Proč kouzlit takto a ne jako Syki, který kouzlí třeba 80 Stupidit jen proto, aby mu vyšla ta jedna jediná? Sykimu projde na jistotu jedna Stupidita, ale ta mu sníží obranu minimálně a není jisté, zda projdou i další kouzla. Pokud budete kouzlit podle mě, je šance, že se ujme jak Stupidita, tak i jiné kouzlo, které dál oslabí gubernát. To znamená, že i paktáři tohoto gubernátu budou mít výrazně nižší obranu a je šance na ně uspět i s jinými kouzli než jen Stupiditou. Stupidita stačí, když projde jediná, pak už nijak obranu nesnižuje. Proto je lepší proložit to i jinými kouzly, které snižují magickou obranu dál. Je to možná ještě nákladnější, ale rozhodně pokud chcete soupeře prokouzlit na 100% a chcete se na magii spolehnout, pak toto je osvědčený způsob. Navíc za každé neprošlé kouzlo ztrácí vaši generálové expy, je škoda se ně nechat připravit sesláním 79 neúspěšných Stupidit jen kvůli tomu, že jsem líný rozdělit magii do vln nebo proto, že mi nějaký Syki něco nakukal.
- Magii na mágy, pokud ji kouzlíme z farmy, nikdy nekouzlíme z mágů – přicházejí pak o expy, pokud magie neprojde!!! Kouzlíme ji výhradně z gubernátů, které nemají magické generály.